Medicinsk Yoga

Alla kan göra rörelserna i medicinsk yogaMedicinsk yoga (Kundaliniyoga mjuk) grundar sig på Kundaliniyoga och riktar sig till den som vill känna sig trygg med att yogapasset är ”mjukt” och ”lugnt”.

Alla kan göra medicinsk yoga

I medicinsk yoga gör vi inte de mest krävande kundaliniyogapassen. Anpassade övningar kan sammanställas för en specifik problematik eller specifik individ.

Alternativa sitt-ställningar och rörelser finns för att du ska hitta sätt som fungerar för dig. Har du t.ex. svårt att sitta på golvet kan du sitta på en stol. Passar för alla oavsett om du har ”problemområden” eller ej.

Upplägget på ett pass med medicinsk yoga ser ut så här:

  • Intoning med mantrat ”Ong Namo Guru Dev Namo” (jag hälsar den kreativa kraften och min inre visdom)
  • Ev. uppvärmning
  • Yogapass med olika rörelser och korta vilopauser
  • Vila (ca 10 min) med Gong
  • Meditation (alt. meditation i passet)
  • Avslut med mantrat ”Sat Nam” (jag är sann/sanning är min identitet)

Aktuellt på Framgångspraktiken

Comments Box SVG iconsUsed for the like, share, comment, and reaction icons

✨ Dagens morgonpromenad ✨ ... Visa merVisa mindre

13 januari

✨ Dagens morgonpromenad ✨Image attachmentImage attachment

⭐️ Tips: Uppnå mer energi eller mer lugn på ett par minuter ⭐️

Här får du veta hur du genom en enkel andningsteknik kan uppnå mer lugn eller mer energi och ett sätt att ytterligare öka effekten

⭐️ Ökat lugn, intuition, mottagande: Långa djupa andetag genom vänster näsborre som aktiverar parasympatiska nervsystemet och månenergin. Vänster näsborre är kopplad till energikanalen ida. Stimulerar höger hjärnhalva.

⭐️ Ökad energi, aktiverar, logik: Långa djupa andetag genom höger näsborre som aktiverar sympatiska nervsystemet och solenergin. Höger näsborre är kopplad till energikanalen pingala. Stimulerar vänster hjärnhalva.

⭐️ För ytterligare effekt kan du byta ut långa djupa andetag mot eldandning

Prova och berätta gärna om din upplevelse 🤗
... Visa merVisa mindre

6 januari

⭐️ Tips: Uppnå mer energi eller mer lugn på ett par minuter ⭐️

Här får du veta hur du genom en enkel andningsteknik kan uppnå mer lugn eller mer energi och ett sätt att ytterligare öka effekten

⭐️ Ökat lugn, intuition, mottagande: Långa djupa andetag genom vänster näsborre som aktiverar parasympatiska nervsystemet och månenergin. Vänster näsborre är kopplad till energikanalen ida. Stimulerar höger hjärnhalva.

⭐️ Ökad energi, aktiverar, logik: Långa djupa andetag genom höger näsborre som aktiverar sympatiska nervsystemet och solenergin. Höger näsborre är kopplad till energikanalen pingala. Stimulerar vänster hjärnhalva.

⭐️ För ytterligare effekt kan du byta ut långa djupa andetag mot eldandning

Prova och berätta gärna om din upplevelse 🤗
... Visa merVisa mindre

6 januari

Se fler nyheter på min Facebook-sida

Välkommen att boka Yoga online!

Boka tid